EditRegion4
Jaarverslag 2017
De klant voorop

Klachten

Ondanks de moeite die we doen voor tevreden klanten, lukt het niet altijd om de verwachtingen waar te maken. Als een huurder een klacht heeft over de dienstverlening, gaan we allereerst in gesprek. Als we er samen niet uitkomen, is er de Klachtenadviescommissie.

De Klachtenadviescommissie heeft in 2017 27 klachten behandeld over deltaWonen. De klachten hadden betrekking op onder andere bejegening, communicatie, overlast, huurprijs, verhuiskostenvergoeding en onderhoud en uitvoering van de werkzaamheden. 20 klachten heeft de organisatie zelf in overleg met klager afgehandeld en 1 klacht is door de Klachtenadviescommissie niet-ontvankelijk verklaard. 6 klachten heeft de commissie in 2017 behandeld in een zitting. De commissie heeft geadviseerd om 4 klachten (deels) voor zover deze ontvankelijk waren, (deels) gegrond te verklaren. De bestuurder heeft 2 adviezen niet geheel overgenomen. Eind 2017 waren er nog 2 klachten over deltaWonen in behandeling bij de commissie. Verder zijn bij de Klachtenadviescommissie 2 klachten binnengekomen over de woonruimteverdeling. Deze klachten zijn afgehandeld door de corporaties.

Voor een verdere toelichting wordt verwezen naar het jaarverslag van de Klachtenadviescommissie dat op de website van deltaWonen is gepubliceerd.