Jaarverslag 2017
De klant voorop

Digitalisering en dienstverlening

Als organisatie hebben wij een grote ambitie als het gaat om transparante en efficiënte bedrijfsvoering en nauwkeurige informatievoorziening via onze communicatiekanalen. Digitalisering en automatisering van onze werkprocessen ondersteunen ons bij deze ambitie. Dit draagt bij aan een kortere procestijd en een vlottere verwerking van huurdersgegevens en -vragen. In juni 2017 lanceerden wij de ‘Mijn deltaWonen omgeving’ voor onze huurders. Ongeveer 20% van de huurders maakte binnen 6 maanden actief gebruik van dit ‘Mijn deltaWonen’ platform. Huurders kunnen op dit huurdersportaal onder meer reparatieverzoeken indienen en plannen, zien of er nog openstaande rekeningen zijn, een betaling doen en informatie bijwerken. Door het gebruik van ‘Mijn deltaWonen’ merken we dat er meer digitaal gecommuniceerd wordt. In plaats van ruim 83.500 telefoontjes in 2016, ontvingen we in 2017 81.501 telefoontjes. De digitalisering van de communicatie leidt tot een lichte stijging van het e-mail verkeer. Tegelijk vinden reparatieplanning, gegevensaanpassing en betaling vaker zonder verder benodigde communicatie. Fijn voor de klant én fijn voor deltaWonen.