Jaarverslag 2018
De klant voorop

Klachten
Ondanks de moeite die we doen voor tevreden klanten, lukt het niet altijd om de verwachtingen waar te maken. Als een huurder een klacht heeft over de dienstverlening, gaan we allereerst in gesprek. Als we er samen niet uitkomen, is er de Klachtenadviescommissie.

De Klachtenadviescommissie heeft in 2018 49 klachten ontvangen over deltaWonen. Hiervan zijn 25 klachten ingediend door dezelfde klager. De klachten in 2018 hadden betrekking op o.a. bejegening, communicatie, technische staat van de woning, woningtoewijzing, (uitvoering) renovatie, het schoonmaakniveau en privacyschending. 17 klachten heeft de organisatie in overleg met klager afgehandeld en 1 klager heeft zijn klacht ingetrokken. De commissie heeft 30 klachten in behandeling genomen. Van deze klachten heeft zij 17 klachten niet-ontvankelijk verklaard. Over 13 klachten heeft de commissie een schriftelijk advies uitgebracht. De commissie heeft geadviseerd 1 klacht gegrond en een klacht deels gegrond te verklaren. Ten aanzien van de overige 11 klachten heeft de commissie geadviseerd ze niet-ontvankelijk of ongegrond te verklaren. De bestuurder heeft de adviezen van de klachtenadviescommissie overgenomen. Eind 2018 was er nog 1 klacht uit 2018 in behandeling bij de organisatie. Verder zijn bij de Klachtenadviescommissie 14 klachten binnengekomen over de woonruimteverdeling. 11 van deze klachten zijn afgehandeld door de corporaties en 3 klachten zijn afgehandeld door de commissie. De commissie heeft geadviseerd deze klacht ontvankelijk en gegrond te verklaren. De bestuurder heeft dit advies overgenomen. Voor een verdere toelichting verwijzen wij naar het jaarverslag van de Klachtenadviescommissie dat op de website van deltaWonen is gepubliceerd.